Przewodnik edukacyjny
Człowiek uczy się przez całe życie
Polecamy
  • PolBAN - Busines Angels Club
  • linkedin
  • Studia podyplomowe
  • Klub Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego
  • Klub Absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • merlin.pl - księgarnia internetowa
  • Portal Innowacji
  • Portal Medyczny MEDtube
Wersja do druku

Aktualności

2011-03-10 Skomplikowane i Proste – nagrody dla młodych naukowców

W Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego odbyła się uroczystość wręczenia nagród laureatom konkursu Skomplikowane i proste. Młodzi uczeni o swoich badaniach organizowanego przez miesięcznik Forum Akademickie pod patronatem ministerstwa.
W uroczystości udział wzięła minister nauki i szkolnictwa wyższego prof. Barbara Kudrycka wraz z przewodniczącym Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego prof. Józefem Lubaczem. - Niezwykle cenne jest to, że wybitni naukowcy w sposób komunikatywny potrafią opisać rzeczy najbardziej skomplikowane. Dzisiejsi laureaci udowodnili, że jest to możliwe – powiedziała minister Barbara Kudrycka.

Laureatką pierwszej nagrody została mgr Magdalena Krajewska antropolog z UMK w Toruniu, za pracę o badaniach populacji Polski średniowiecznej i nowożytnej. Drugą nagrodę zdobyła Diana Krawczyk, diatomolog z Uniwersytetu Szczecińskiego, a laureatem trzeciego miejsca Piotr Korcyl, fizyk z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przyznano również 4 równorzędne wyróżnienia dla: Jerzego Kotlinowskiego, Piotra Skindziera, Michała Ślęzaka oraz Bartosza Wojtasia.

- Jeśli młodzi ludzie nie lękają się wkraczać w nowe obszary znajdujące się na pograniczu np. matematyki i prawa, to jest to bardzo dobre, bo przekraczają nowe granice i nie zamykają się w ramach tego co mają na dyplomie -  powiedziała w imieniu jury konkursu redaktor Magdalena Bajer .

Skomplikowane i proste. Młodzi uczeni o swoich badaniach, to już VI edycja konkurs na artykuł popularnonaukowy organizowanego przez redakcję miesięcznika Forum Akademickie pod patronatem MNiSW. W konkursie biorą udział młodzi naukowcy, którzy nie przekroczyli jeszcze 35. roku życia. Jak wskazuje tytuł konkursu wyróżniane są prace, które rzeczy na pozór skomplikowane przedstawiają w sposób na tyle przystępny, że nawet osoby spoza środowiska naukowego są w stanie je zrozumieć.  Celem konkursu jest uwrażliwienie młodych badaczy na popularyzatorski wymiar uprawiania nauki.
Źródło: www.nauka.gov.pl, Wiecej informacji na: http://ww.nauka.gov.pl


Wyróżnione